Jolly si criza

La scrierea acestor rânduri ne apropiem de 3 ani de la declanşarea crizei. De cel puţin 2 ani discutăm despre declinului sectorului de construcţii. Se pare că toţi sunt de acord ca sectoarele în care activăm (a construcţiilor şi a furnizorilor de materiale) vor fi foarte diferite la momentul ieşirii  din criză.

Noi interpretăm “criza” ca un alt cuvânt pentru “schimbare”. Supravieţuim dacă  suntem capabili de adaptare la schimbare. Schimbări au fost şi până acum şi vor mai fi. Au intrat pe piaţă supermarketurile, au venit investitori cu bani foarte mulţi. Am schimbat. Ne-am adaptat. Nici în situaţia actuală nu este altfel. În loc să ne temem de criza prin care trecem, am acceptat-o ca fiind o schimbare inevitabilă şi am încercat să-i facem faţă cu  imaginaţie, astfel încât să ne atingem scopurile şi să obţinem rezultatele aşteptate.   

Puteam să “punem frână.”, să reducem activitatea. Noi am privit criza ca o opurtunitate de a acţiona. Am investit “tot  ce aveam” în dezvoltarea logisticii, comunicării interne şi am introdus pe piaţă nenumărate produse noi. Dovedim că suntem  cei “apţi”, cei care supravieţuiesc.